Bílá mouka není zrovna tou nejlepší variantou na pečení, existují i daleko zdravější alternativy, které jsou nutričně bohatší, lépe vás zasytí a přitom ještě podporují přirozené trávení. Celozrnná má navíc daleko lepší chuť. Zvlášť pokud patříte mezi alergiky na lepek, tak se celozrnným a bezlepkovým zkrátka nevyhnete. Ovšem i pro nás, kterým lepek nevadí, můžeme sáhnout po zdravějších variantách.Moučný prach
 
S lepkem i bez něho
Na trhu najdeme nespočet variant na pečení, ve kterých je obsažen lepek či nikoliv. Ovšem každá mouka je určená trochu na něco jiné. Zatímco ta žitná je skvělá na domácí výrobu chleba, špaldová se zase skvěle hodí do sladkého pečiva.
 
Každá je však úplně jiná a hodí se na něco jiné, proto ještě předtím než se vrhnete na pečení, si předem zjistěte, zda se vám pečení právě s tímhle sáčkem podaří. Dávejte si pozor i v případě kdy trpíte intolerancí na lepek, celiaci se musí výrobkům s obsahem lepku vyhýbat a nahrazovat ho potravinami bez něj.
 
S obsahem lepku:

  • Žitná
  • Ječná
  • Špaldová

 
Bez lepku:

  • Pohanková
  • Rýžová
  • Kokosová
  • Kukuřičná
  • Ad.

 Přísady na pečení
 
 
Rýžová
Tento druh se k nám dostal z asijské kuchyně, kde se hodně vaří bezlepkové pokrmy. Rýžová mouka Nakliceno je vhodná i pro alergiky, neboť neobsahuje vůbec žádný lepek a pomůže i vašim střevům, jelikož jí velmi snadno strávíte. Je ideální pro období, kdy procházíte dietou. Je ideální na přípravu rýžových nudlí nebo do sladkých dezertů. U nás jí najdete jak v mleté tak instantní podobě, tak se pak hodí hlavně jako základní složka pro přípravu kaše.
 
Žitná
Chcete si připravit domácí chleba, pak sáhněte po téhle, která je právě pro přípravu chleba ideální. Je velmi bohatá na vlákninu, minerály a vitamíny B a E. Její pravidelnou konzumací přispíváte ke správnému fungování imunitního systému. Musíte však počítat s trochu vyšší cenou, než je u tohoto zboží běžné.